miercuri, 22 martie 2017

Martie-lucrari in gradina!



Iubesc primavara cu zumzaitul albinelor , cu parfumul proaspat de iarba-cruda!
Iubesc sa mesteresc diverse prin gradina mea de flori-uneori singura , alteori ajutata de tata.
Dar pentru a avea o gradina "de vis" -cum imi spunea cineva- trebuie sa te implici cat mai  mult .






Ce lucrari facem in gradina in luna martie?!

  1. Este momentul sa tundem crengutele uscate ale trandafirilor, sa punem ingrasamant (atat natural -de grajd-fermentat , cat si fertilizator).Pont:daca alaturi de trandafiri este si o tufa de lavanda atunci acestia sunt feriti de  paduchi.
  2. Cumpara sarma de dimenziuni diferite pentru sustinerea diferitelor plante urcatoare  pe suporti.Sarma pe care eu o aleg este cea plastifiata care nu lezeaza planta in momentul in care o fixez la suport.
  3. Seamana si planteaza : salata verde,ridichi,ceapa, usturoi, spanac, patrunjel.
    Grebleza locul innainte si indeparteaza eventualele buruieni care si-au facut aparitia, pentru ca, odata ce infloresc acestea fac seminte si gradina va fi ulterior invadata de acestea.
  4. Daca nu s-au plantat bulbii de lalele , zambile, frezii sau gladiole-acum este momentul sa fie plantate pentru ca pamantul s-a dezghetat.
  5. Cu ajutorul unor foarfeci tundeti pomii(ciresul si visinul  la inceputul lunii aprilie).O foarfeca buna, bine ascutita,  este de un real ajutor in gradina.Tunderea este recomandata a fi facuta pana la 'lemn verde'
  6. Curata gazonul de plantele uscate , de frunze (tot cu ajutorul unei greble) apoi seamana sau replanteaza in locurile golase.
  7. Este si  momentul sa dezgropam si sa desmusuroim vita de vie, pentru ca mai apoi la inceputul lunii aprilie sa legam via si sa taiem corzile prea lungi (cu aceeasi foarfeca)
  Primavara este momentul sa renovam si sa modernizam atat gradina , cat si casa.In ajutorul nostru vin cei de la depozit-online cu preturi foarte acesibile!
  Am semanat deja in ladite foarte multe flori pentru gradina mea , asa incat acum sunt in cautarea unor borduri, jardiniere si pilastrii, pentru a da o forma cat mai frumoasa gradinii.

   De ce sa alegi depozit online? Pentru ca:

  • este o modalitate facila de-a alege ceea ce ai nevoie pentru reamenajare
  • este magazinul in care gasesti tot ceea ce iti trebuie pentru modernizare sau renovare intr-un singur loc
  • preturi accesibile
  • modalitati variate de plata
  • diverse oferte si promotii
 Iubesc primavara cu tot ceea ce inseamna ea: cu munca, dar si cu satisfactii, cu mainile pline de pamant, dar cu parfumul care ma invaluie si-mi multumesc prin florile deosebite !

19 comentarii:

  1. Acum e sezonul lucrarilor! Ce rau imi pare ca n.am si eu o gradina!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am o gradina si am inceput de mult munca la pamant!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu trebuie sa ma ocup de gradina, dar nu am avut timp de nimic pana acum :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Esti o fericita ca ai gradina. Eu stau la bloc dar tot sunt incantata cand vad ca florile au inflorit in gradinita din fata blocului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu stau la bloc,dar îmi construiesc și casa la 500m de bloc și acum m-am apucat de amenajarea grădinii ,chiar daca casa este neterminata (mai am interioarele)

      Ștergere
  5. Soțul meu a curățat pomii și via. Am legat via și zmeura. Am greblat și rărit căpșunii. Soțul se ocupă de gazon. În curând, voi pune câțiva bulbi de lalele. Mă uit cu drag și narcise și lalele de anul trecut cum cresc! Abia aștept să le miros! Ce bine ca e primavara!
    Jardinierele și ghivecele de pe terasa si scari le scot doar prin mai, mai repede nu am curaj!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super!La mine este primul an în care am gradina mea.Este adevărat că am 2000 de m de gradina la mamă la Cheia ,dar acolo doar sunt'culegator'

      Ștergere
  6. Si mie imi place sa lucrez in gradina!
    Eu ma ocup mai mult cu florile, dar avem si cativa pomi fructiferi: 2 meri, 2 pruni, 1 cires și 1 smochin, de care se ocupa socrul meu. Si el are o sumedenie de unelte....

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu sunt acum la punctul 3, le-am cumparat iar maine trebuie sa le seman. Nu am vcumparat pana acum nimic de la Depozit Online dar e un site destul de bun unde gasesti tot ce vrei.

    RăspundețiȘtergere
  8. Parintii se ocupa de gradina si tot ei cumpara ustensilele necesare. Eu doar ma bucur de rezultate. Abia astept sa vad copacii infloriti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am un ajutor important-pe tata.Prefer să-i cumpăr eu sculele pentru grădinărit 😉

      Ștergere
  9. Am bifat si eu cateva din ce ai scris. Nu pun ingradina zarzavaturi dar in schimmb a dat sotul cu sapa si o sa plantez niste capsuni. Poate si ceva floricele. E misto la tara :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La tara(dacă o pot numii așa) am și eu spatiu mult ,dat aici în oraș am doar 750de m

      Ștergere
  10. Eu din pacate sau nu.. sunt antitalent la treburile gradinaresti , in schimb parintii in fiecare primavara isi pregatesc gradina cu flori dar si cea de legume

    RăspundețiȘtergere
  11. Gradina este in sarcina mamei. Ea stie sa aranjeze gradina. Eu nici macar nu stiu cum se tine sapa

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu trebuie sa incep prin a cumpara un gardut care sa-mi delimiteze gradina de atacul cainelui. Se distreaza la maxim dezgropand tot ce reusesc sa plantez cu greu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Stau la bloc deci gradina YOC, na ca am facut si o rima.
    Tataia are la tara gradina si tare mandru mai e cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ador sa ,,lucrez,, in curtea mea cu flori. In schimb de gradina cu zarzavaturi se ocupa sotul meu :)

    RăspundețiȘtergere