joi, 26 ianuarie 2017

Retete naturale pentru femei-editura ALL

Pentru ca "Medicul ingrijeste , natura vindeca'' cum insusi Hipocrate a spus-o, intotdeauna am cautat solutii complementare, care sa vina in sprijinul  tratamentelor clasice pe care le dau zilnic pacientilor mei.
Cred ca natura are inca multe secrete nedezvaluite,  si mai cred ca modernismul nostru trebuie sa gaseasca  solutiile simple pe care bunicii nostri le foloseau innainte, dar mai presus de toate- cred ca traim in epoca stresului maxim , cand trebuie sa gasim forta sa ne detasam de toate acele 'nimicuri 'care ne epuizeaza mai mult decat munca  efectiva.

 Editura ALL ne aduce in prim-plan o carte :"Retete naturale pentru femei" -Susan Berg- o carte  de peste 500 de pagini, pe care eu am indragit-o de la primele pagini parcurse(in prezent fiind la reducere pe site).

  Structurata foarte interesant pe capitole mari:

  • Probleme de sanatate frecvent intalnite
  • Lupta cu bolile
  • Probleme hormonale si reprodutive
  • Cum sa arati mai bine
  • Sanatatea emotionala
dar ulterior si pe 'Recomandari pentru un stil de viata sanatos'- in care fiecare dintre noi femeile ne regasim, daca nu intr-unul ci in mai multe capitole(eu m-am regasit in 'Femeile obsedate de munca' dar si in 'Femeile casatorite').

  Astazi m-am oprit asupra unui capitol foarte interesant , de actualitate;"Recomandari pentru imbunatatirea imunitatii" pentru ca zilele trecute aveam solicitari sa scriu despre acest capitol.



  Ce ne recomanda autoarea:
  1. dieta sanatoasa-cu fructe si legume proaspete(5-7 portii de fructe si legume /zi). Cantitatea de vit C , antioxidanti si beta-caroteni intaresc sistemul imunitar intr-un mod natural, iar substantele antioxidante  neutralizeaza radicalii liberi din organism
  2. exercitiu fizic regulat-30 de minute de mers pe jos zilnic (aici inca mai am si eu de luptat cu mine) 
  3. somnul -minim 7 ore pe noapte; studiile au aratat ca: diminuarea la 4 ore de somn pe noapte, timp de 4 zile pe un grup de barbati  le-a scazut cu 30% activitatea normala a celulelor natural killer(NK).Celulele Nk sunt cele care distrug in mod natural in organismul nostru virusuri si tumori.
  4. reducerea stresului prin exercitii de respiratie dimineata si seara (partea aceasta am gasit-o foarte interesanta).Imi amintesc la un seminar prin studentie cand ni se spunea ca nu mai stim sa respiram profund!
  5. consumul  zilnic  de alimente bogate in fier si zinc-in cazul in care dieta nu va aduce un aport suficient din aceste minerale -un aport suplimentar este necesar.In ultima perioada pe  foarte multi dintre pacientii mei (mai ales din randul copiilor i-am descoperit cu anemie feripriva).Despre suplimentele cu zinc va voi spune in cateva zile intr-un articol separat pentru ca avem multe de povestit!
  6. Echinaceea si ginsengul -sunt doua forte ale naturii care actioneaza intr-un mod natural in organismul nostru (din unele surse  se pare ca au efecte similare antibioticelor prin distrugerea unor anumite forme de bacterii si virusuri)
 Sunt foarte multe aspecte mentionate de autoare in aceasta carte la acest capitol, multe dintre ele poate par banale , dar daca ne uitam cu atentie in 'propria gradina'sunt multe dintre ele neglijate.
 O carte minunata , pe care vi-o recomand !Este genul acela de carte pe care-o tii in mana si uiti efectiv de timp , de ore de alte treburi!

  Marie Curie  spunea;"Nu trebuie sa-ti fie frica de nimic in viata.Trebuie doar sa intelegi!"
  Cartea "Retete naturale pentru femei " ne ajuta  sa ne intelegem multe dintre micile probleme cu care ne confruntam.Este o carte pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o citeasca!

15 comentarii:

  1. Multe din aceste lucruri le staim deja, cu teoria e usor, cu practica mai greu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi plac astfel de carti doar ca nu prea ma tin de sfaturile din ele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca e tare interesanta. Nu am vazut-o cand am dat comanda la All, mi-ar fi placut sa o comand. La urmatoarea comanda...

    RăspundețiȘtergere
  4. Am luat multi ani Echinaceea, si recomand suplimentele cu E. Eu nu am mai fost racita ani buni si nici alte boli nu se lipeau de mine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am aceasta carte in wishlist, abia astept sa imi ajunga :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt fan ALL, multumesc de recomandare, de cand caut o astfel de carte pentru mama-soacra... Am adaugat-o in cos, deja!

    RăspundețiȘtergere
  7. O carte foarte buna pe careorice femei ar trebuii sa o aiba in casa

    RăspundețiȘtergere
  8. Sigur gasim informatii noi! Imi plac cartile de genul, sunt utile intr.o casa

    RăspundețiȘtergere
  9. o, da! chiar as studia cu mare interes aceasta carte! mercic!!

    RăspundețiȘtergere
  10. O carte utila. De cand cu internetul asta, ne-am obisnuit sa dam crezare tuturor vracilor si sa gasim retete minune pentru orice afectiune.

    RăspundețiȘtergere
  11. Datorita complexitatii sale, cartea asta ar fi utila oricarei femei. Imi place ca are si capitole complementare care te ajuta din punct de vedere fizic dar si emotional.

    RăspundețiȘtergere
  12. Din pacate nu mi-am luat nici o carte de acest gen, dar cred ca in curand una isi va face aparitia in biblioteca mea.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ca idee, principiul il cunoastem cu totii doar ca nu vrem sa-l punem in aplicare. Este evident ca daca renuntam la pain se vor vedea rezultate. Acidul nu face bine nimanui si daca il excluzi obtii rezultate si din aceasta privinta. Nu mai vorbesc de sport. Rezultatele prin sport se vad. Trebuie doar sa ai vointa .... ceea ce mie imi lipseste

    RăspundețiȘtergere
  14. La editura All am vazut multe carti de acest gen. Am luat si eu una pentru copii mai mult.

    RăspundețiȘtergere