miercuri, 11 ianuarie 2017

Medicina ‘alearga’cu pasi repezi-editura All tine pasul!



Pentru ca  aceasta vacanta de iarna m-a prins pe ‘picior gresit’cu viroza atasata, am petrecut toate aceste zile …in casa!
   Dar cum spunea cineva odata’nu conteaza ce nenorocire ti se intampla , ci cum reactionezi la ceea ce ti se intampla’, apoi mergand pe premizele lui R. Kiyosaki ”nu mai conteaza ceea ce stii deja , conteaza cat de repede inveti lucruri noi’, am decis sa vad cat de mult a mai  avansat medicina in ultima perioada.
   

              
                      Si pentru ca ‘medicina alearga’cu pasi repezi-editura All tine pasul!


                                           




   
  
  Din intreaga categorie de carti medicale, prezente la Editura All, mi-am ales sa studiez noutatile din “Compendiu de pediatrie”-editia II-adaugita si revizuita-sub condeiul prof dr Adrian Georgescu si prof dr Ioana Alina Anca.(pfui deja editia III…parca mai ieri o citeam pe prima ..ce trece timpul..)Cam asa era pe atunci...
  








 


Compendiul este structurat pe 16 capitole mari , pe aparate si sisteme , fiind un ghid extraordinar pentru orice medic tanar , la inceput de cariera –atat in specialitatea Pediatrie , cat si Medicina de Familie sau Medicina Generala ,dar si pentru medicii deja formati care doresc sa tina pasul cu medicina care este intr-o continua schimbare.
    

   Ca medic de familie cu foarte multi copii si sugari in observatie, m-am axat pe patologia cea mai frecventa in practica mea medicala:patologie de aparat respirator(care in aceasta perioada  a anului este mult peste medie),patologie de aparat digestiv si aparat urinar precum si  urgente in pediatrie.
   Placut surprinsa am fost de capitolul 16 intitulat”Diverse” unde un capitol aparte l-a constituit “Abordarea copilului febril”, “Dermatitele eczematoase” si “Perioada  de incubatie a bolilor infecto-contagioase” –frecvent uzitate in practica de cabinet.
    In acelasi mare capitol am gasit si :”Doze de medicamente utilizate”si “Valori normale ale unor investigatii de  laborator” –poate cele mai citite capitole din intregul compendiu de oricine incepe un astfel de studiu. Bine structurate cu tabele pe varste si sexe –usor de urmarit-  sunt prezentate atat investigatiile uzuale cat si cele mai speciale cu care nu ne intanlim frecvent in practica medicala(poate pentru acestea din urma merita sa avem compendiul in cabinet).Ciudat insa ca tocmai acestea au fost puse la finalul cartii ;cred ca fix cu aceste doua capitole trebuiau sa inceapa, dar probabil ca au lasat,ca orice masterchef, la final-’desertul’.
        In cele peste 900 de pagini autorii au trecut practic in revista intreaga patologie pediatrica –un real ajutor cadrelor medicale.
         Editura All are o sectiune dedicate medicinii - in categoria 'Carte academica'care totalizeaza peste 130 de carti -un real ajutor pentru tinerii medici , dar si pentru cei care vor sa  se documenteze in ceea ce priveste sanatatea lor.
    

21 de comentarii:

  1. Sunt fan Editura ALL!!!
    Pana acum n-am cumparat carti medicale, dar pe aceasta cred ca ar trebui s-o avem fiecare in biblioteca!

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca ai gasit si carti care iti sunt utine in meseria pe care o ai. mi-am luat si eu 2 carti de la editura All si sunt curioasa daca sunt bune :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aveam tot de la editura All si editia II cumparata cred ca acum 10 ani:)de aceea am vrut sa vad noutatile aparute :)

      Ștergere
  3. Ajuta și mamele sa fie ,,medici" pentru copiii lor? Pare foarte interesanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ajuta sa recunosti simptome- care initial par banale (si le poti trece cu vederea),dar nu recomand administrarea medicatiei fara consultul medicului

      Ștergere
  4. De la All am luat cateva carti superbe, de dragoste. Dar oare acest compendiu ar fi bun si pentru noi, pacientii, de avut in casa? Adica...eu as citi cu usurinta ce scrie acolo? Si as intelege ceva? Ca...parca ma bate un gand sa o comand si eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca pentru pacienti este putin cam mult...adica te poate orienta -asupra simptomatologiei- si astfel sa ai o atentie mai mare asupra unor lucruri care initial par banale si sa le poti spune medicului , insa tratamentul il recomanda medicul in urma consultului.

      Ștergere
  5. Si eu sunt asisiten medical intr-un cabinet de medicina familiala , 70% din pacienti sunt copii, un copil am si eu acasa, mi-ar prinde bine un asemenea compediu, pentru ca nu il am ..
    Multumesc de recenzie ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag!Este un ghid complet care acopera intraga patologie!

      Ștergere
  6. ma fascnizeaza medicina, tata a fost la fel, medic de familie, si stiu cat de important e sa fii la curent cu toate noutatile. niciodata nu strica ceva infromatii in plus!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am carti de la editura All si le iubesc pe toate! Cred ca datorita lor am reinceput sa citesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am nici o carte medicala in casa. Cred ca la cea mai mica durere as incepe sa rasfoiesc cartea sa vad la ce boala se incadreaza simptomele mele. As innebuni. Unui doctor/asistent e utila, pentru lumea de rand nu prea. Paranoia :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da , asa-mi spunea si mama ..ca daca ar vedea in locul x nu stiu ce simptom in locul y altul -ea sigur ar avea toate bolile din acea carte!

      Ștergere
  9. Niciodata o carte de specialitate nu strica la casa omului si in biblioteca fiecaruia. E bine sa ne documentam.

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca ma crezi nu am nici o carte despre si cu medicina, dar cred ca aceasta este foarte utila.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiam ca esti medic, dar ma bucur ca esti printre noi si ne impartasesti din experietele tale. Sotul meu mai citeste carti de medicina si chiar avem in biblioteca cateva carti.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai avut o idee excelenta, aceasta carte ar trebui s-o aiba orice parinte in casa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma bucur ca ai gasit aici ceva pe tema ta si ca iti place. Lectura placuta

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu as lua-o sa-mi mai improspatez memoria!

    RăspundețiȘtergere