marți, 31 ianuarie 2017

Granola si un mic dejun de poveste!

Cand vine vorba de micul dejun, cautam o varianta usoara , satioasa si cu o cantitate mai crescuta de zahar(si ma refer aici la  zaharul bun-zaharul sanatos din fructe si cereale) pentru ca dimineata 'motoarele noastre' vor porni mai lent daca o vom face cu o simpla cafea.
  Astazi o varianta usoara de mic dejun si o reteta sanatoasa de GRANOLA.
 
Avem nevoie de:

  • o cana fulgi de ovaz
  • o cana fulgi de secara
  • o cana migdale crude
  • o cana diverse nuci(eu am folosit nuci romanesti, da se pot folosi nuci pecan sau alte varietati)
  • o cana caju crud
  • o cana seminte de dovleac
  • o cana seminte floarea soarelui
  • 3-4linguri miere
  • un praf de sare
  • 2-3linguri unt de arahide
 Intr-un bol se pun toate aceste seminte si se amesteca in timp ce mierea , untul de arahide si praful de sare se pun pe foc  mic pana se topesc .Se incorporeaza apo peste semintele din bol si se amesteca foarte bine.Se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt in cuptorul preincalzit (la temperatura cea  mai mica a cuptorului).Se lasa in cuptor pentru 20-25 de minute,apoi dupa stingerea focului se amesteca in ele si se mai lasa pana la racirea completa a cupotrului si a semintelor.Se pastreaza in borcane de sticla inchise ermetic.
  La final se pot adauga fructe uscate sau confiate, insa eu nu am pus pentru ca nu mi-am dorit acest lucru.

   Revenind la micul dejun...
  Intr-un blender se pun fructe de padure congelate, cu bucati de banane congelate , afine si zmeura (proaspata sau congelata).Se adauga apa de cocos sau lapte de migdale (cantitatea este in fuctie de cat se doreste de groasa compozitia-eu am pus foarte putina pentru ca mi-am dorit-o ca o inghetata mai moale)Se pune intr-un bol si se adauga la suprafata fulgi de cocos uscati,bucati de banane, seminte de chia si granola.
  Este un mic dejun satios , sanatos si vitaminizant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu