miercuri, 7 decembrie 2016

De sarbatori-un pahar de vin bun pentru fiecare!






"Vin vechi,vin generos,buchet de vise
  Batran sfatos de-ntelepciune plin
  Rugina nobila -Cotnar servim
  Tu  porti blazon de soare-n sticle-nchise
  Salut tovaras si prieten bun!"
                                                      Mihai Codreanu



Tu cu cine ai bea un pahar de vin bun?!





Cautand prin "Comoara pivnitei"m-am regasit in aroma imbietoare si sofisticata a vinurilor de clasa, nefiresc de subtila  si fina.Si-atunci m-am gandit cum si mai ales cu cine l-as avea alaturi .




Pinot Noir- un vin maturat in butoi de stejar pana la 48 de luni - l-am ales pentru seri petrecute in doi alaturi de lumanari parfumate, poate si pentru ca el seamana cu dragostea noastra ...aroma de fragi , cirese negre salbatice , zmeura , afine  si-o tusa delicata de vanilie -ca un sarut fin peste buze fierinti.
O seara romantica , in care el te alege a mia oara pentru ca esti unica  , pentru ca uneori ai fata de broscuta suparata , alteori esti printesa mofturoasa , ai 1000 de defecte , dar el iti apreciaza cele  3 calitati in fata carora acele defecte palesc.
 Un vin rosu , care  trezeste simturi , care te-mbujoreaza la prima degustare cand el iti sopteste suav"Te iubesc!"







                                                                                                                                                                                         Cabernet Sauvignon-un vin maturat in butoi de stejar pana la 48 de luni-este perfect pentru masa de Craciun alaturi de nasi langa un platou de branzeturi frantuzesti.Datorita salbaticiei aromelor vegetale, prin maturarea peste 10 ani(exact cat a trecut de cand ne-au stat alaturi la cel mai special "DA") este vinul care are acel rafinament conferit de fructele de padure , este vinul  pe care l-as alege oricand alaturi de parintii spirituali pentru a depana amintiri frumoase, pentru a  face timpul sa fie putin invidios pe noi.










Feteasca Alba- este vinul pe care-l aleg sa-l servesc alaturi de mama.Este delicat , fin ,cu nota subtila florala- asa cum mereu a fost si este mama.Parfumul inconfundabil al acestui vin  cu peste 15 ani de maturare si invechire iti transmite de la primul pahar simplitatea  ca intr-o poveste pe care cineva ti-o  citeste   iar si iar , dar tu nu te mai saturi s-o asculti.
Un vin care sa ne ofere momentele noastre de sinceritate care la final sa nu se incheie cu "ti-am spus eu..." ci mai degraba cu "stiam ca vei alege exact cum am ales si eu"















Tamaioasa Romaneasca ...ei...acest vin nu l-as bea !De ce? Pentru ca este vinul preferat al tatalui meu, asa ca o sa i-l fac cadou!Pentru ca momentele de dragoste si nostalgie sunt si acum dupa 40 de ani neschimbate alaturi de mama si pentru ca acel "Te iubesc" exista inca in vacabularul tatalui meu.Notele oxidative i-au oferit culoarea aurului lichid prin subtilitatea aromelor de fagure si miere intr-o simbioza perfecta cu trandafirul, asemeni dragostei neschimbate  pe care tatal meu o poarta mamei.

 Dar revenind...Tu cu cine ai bea un pahar de vin bun?

 Sarbatorile "bat la usa" si cred  ca cea mai buna alegere ar fi un vin cu traditie de la Vincon! Poti alege din soiurile din Oenoteca sau Comoara pivnitei , pentru ca " vinul este facut pentru a fi baut , asa cum femeile exista pentru a fi iubite"(Victor Hugo)





15 comentarii:

  1. Nu imi place vinul :( , dar de foarte multe ori am oferit ca si cadou o sticla cu vin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si sotul meu serveste acum un pahar de vin Feteasca Alba care ii place tare mult, dar pentru un cadou e cel mai potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu voi bea de revelion cu mama mea, ca iubitul mi-i departe. :D Multumim pentru recomandari!

    RăspundețiȘtergere
  4. N am incercat nimic de la Vincon si chisr m-ai facut curioasa

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca ma duc sa dau iama-n beci! Prea multa pofta de vin mi-ati facut!

    RăspundețiȘtergere
  6. cand si cand aleg vinurile imbuteliate pentru cadou

    RăspundețiȘtergere
  7. un pahar beau cand si cand, sa fie rosu si dulce!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie imi place mult vinul si un pahar alaturi de cei dragi e oricand binevenit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Avem atatea vinuri, poate incepem sa bem si noi vin, cate un pahar la cina.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu imi place decat spritul, dar de oferit cadou e o idee buna.

    RăspundețiȘtergere
  11. Hai noroc. Nu am participat niciodata la o degustare de vinuri. Ar fi interesant

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o experienta foarte frumoasa!Mai ales că am fost grup și am avut parte și de "poveștile "din jurul paharelor!

      Ștergere
  12. Beau vin de obicei la aniversari sau diverse petrecer pentru ca trebuie neaparat insotit de o companie placuta si muzica buna.

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi place un pahar de vin din cand in cand.

    RăspundețiȘtergere