duminică, 18 decembrie 2016

Bradul de Craciun- natural sau artificial?!

            "Voi onora Craciunul in inima mea si voi incerca sa-l tin acolo tot anul!"
                                                                                                  Charles Dickens

Ce este un Craciun fara brad?!Exact cum este o petrecere fara muzica ,cum este o piesa de teatru fara actori, sau cum este o carte buna fara cititori!
Astazi discutam despre un subiect in Spiritul Craciunului.....








Bradul de Craciun




 Natural sau artificial?
"A fi sau a nu fi?!."........aceasta este intrebarea





De ce sa alegem brazi artificiali?!
  1. Protejam natura salvand viata a sute de copaci si implicit salvam planeta
  2. Alegem varianta optima pentru locul unde urmeaza sa-l amplasam(unul mai inalt pentru spatii mai largi sau unul micut pentru birou)
  3. Se poate reutiliza si anul urmator-facand astfel economie in buget
  4. Este simetric ,des,si-ti creeaza senzatia de "bradul din poveste"
  5. Nu curge , nu face mizerie si implicit iti salveaza timp in ceea ce priveste curatenia (apropo de timp ...am o prietena care si-l ambaleaza fix asa impodobit pentru ca spune ea"bradul meu este gata in 5 minute in fiecare an"
  6. Pentru ca nu se usuca, il poti pastra intreaga luna decembrie in locuinta- bucurandu-te de sarbatoare  o perioada mai indelungata
  7. Sunt persoane care-si doresc bradul intr-o culoare alb- argintie, sau atipic(cu insertii de conuri de brad sau alte decoratiuni )si in aceasta situatie tot bradul artificial este cel care satisface aceste dorinte
  8. Comparativ cu bradul natural are un cost mult mai mic

Dezavantaje

-in casa mirosul de "brad"  si "de padure"  nu va exista

-daca nu va alegeti un magazin de incredere riscati sa va alegeti cu diverse alergii din cauza unor substante chimice/petrol/plumb din care acesta este facut, sau mai rau- sa ia foc de la beculete (prin topirea plasticului)

-pisica personala cu siguranta tot va fi atrasa de el!







De ce sa alegem brazi naturali?

  1. Pentru ca ori de cate ori trecem pe langa acesta vom simti adierea padurii(evident ca vom avea si o maturica constant langa ,dar ne asumam riscurile)
  2. Bradul ecologic este crescut in pepiniera direct in ghiveci, astfel acel bradut nu va contribui la defisarile masive care se fac (ilegale)
  3. Daca este crescut in ghiveci- el absoarbe dioxidul de carbon din camera eliberand oxigen
Dezavantaje

-riscam unele alergii din cauza unor pepiniere care folosesc pesticide si azotati pentru stimularea cresterii bradului

-costul este ridicat comparativ cu cel artificial(mai ales in varianta eco)

-trebuie udat si daca in camera este o temperatura mai ridicata vom aduna ace de brad constant

-niciodata nu este simetric ; intotdeauna crengutele cresc diferit si nu va arata perfect(pentru cei care iubesc perfectiunea,este un mare dezavantaj)

-pisica personala tot il va darama -indiferent de suport sau de luminite

Avantajele si dezavantajele sunt de ambele parti!Eu personal am optat pentru ambele variante!
In living voi avea un brad natural (pe care il fac intotdeauna in ajunul Craciunului cu Jasmine , dupa ce coacem turta dulce si cozonac)- iar in hol avem un bradut artificial in varianta mai mica , in jurul caruia avem bombonele pentru colindatori.

Daca va tenteaza si pe voi un brad artificial va recomand site-ul e-Sarbatoare.ro unde sunt zeci de modele si  dimensiuni in functie de preferintele fiecaruia, de spatiul unde urmeaza sa-l amplasati , dar si in functie de preferinta fiecaruia.
Bradutul meu artificial este deja pregatit!Mai avem de pus decoratiunile si bombonelele langa el!.

Pentru ce tip de brad ai optat anul acesta?








14 comentarii:

  1. eu am ales un brad artificial, in opinia mea e cea mai buna optiune

    RăspundețiȘtergere
  2. Noi am ales brad artificial de cativa ani si e tare comod asa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu prefer bragul artificial. Am unul de 10 ani, dar mi-as dori unul nou, mai bogat in ramurele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma simt putin ciudat ca toata lumea a ales brazii artificiali si eu m-am bucurat ca un copil, cand anul asta, dupa mult timp mi-am luat un brad natural mare si frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  5. inca nu am luat bradul, dar in mod cert voi opta pentru unul natural... nu stiu, simt ca fara el nu e Craciunul asa cum ar trebui. o sa caut unul in ghiveci, totusi

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu mereu aleg bradul artificial pe care deja l am impodobit.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am vazut pe site-ul respectiv o gramada de brazi frumosi. Preferatul meu este cel roz :D.

    RăspundețiȘtergere
  8. Clar aleg bradul artificial. Sa salvam natura :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu am tot un bradut artificial. Dar mi-am cumparat si doua coronnite de brad natural, sa vezi ce frumos miroase in casaaa!!!
    Sarbatori fericite la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am un bradut artificial deja ornat, cred ca nu are mai mult de 50-60 cm. Acasa la parinti avem mereu brad natural.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu bradul artificial iesi mai ieftin si e mai "plin".

    RăspundețiȘtergere