sâmbătă, 12 noiembrie 2016

Doctorul recomanda!

  Hipocrate-parintele medicinei -spunea"Sanatatea este o comoara , pe care putini stiu sa o pretuiasca , desi aproape toti se nasc cu ea"

  Dupa o experienta de mai bine de 10 ani in nutritie , pot spune cu adevarat ca in aceasta "viata nebuna si agitata" tot mai multe persoane uita cum sa manance , dar mai ales ce sa manance.
  Tin minte  odata, o pacienta imi spunea ca ea nu mananca niciodata pana nu testeaza pe motanul ei Mitzu."Daca cumpar un salam si Mitzu nu mananca e clar ca nu e sanatos!"
   Din fericire avem si alte optiuni!

   De aceea, astazi , m-am gandit sa punctez  , pentru voi cei care m-ati intrebat si ma  intrebati in fiecare zi :"Cum sa mancam?" , "Ce reguli sa respectam in ceea ce priveste alimentatia ?"

Astazi doctorul va recomanda!

  • Cititi eticheta produsului pe care-l cumparati!Sunt persoane care la aceasta replica vor argumenta negativitati de genul:"Citesc , dar nu prea inteleg"sau "Eu ma uit daca este expirat...nu este suficient?"Data termenului de valabilitate nu insemana ca produsul cumparat este un produs sanatos.Iar daca sunt trecute pe eticheta o gramada de E234......E123 nu trebuie sa fi neaparat medic si sa realizezi ca in acel produs sunt mai multe lucruri nesanatoase, decat sanatoase (si da am scris lucruri pentru ca acele <E-uri>nu le-as numi altceva)

  • Propaganda televizata cu "pentru o viata sanatoasa consumati minim 2 l de lichid" este perfect adevarata.Problema este ca afirmatie este spusa atat de plastic si de rapid incat mai toata lumea o trece cu vederea.
    Mai ales pe timpul anotimpului rece , majoritatea vin cu argumentul"dar mie iarna nu mi-e sete pur si simplu".Uneori realizam ca este aproape ora de plecare de la servici si n-am baut decat cafeaua.Ceea ce este foarte rau!

  • Micul dejun este esential!Nu-l sariti!
   Aici avem o paranteza mai larga de facut !Nimeni nu are timp sa manance dimineata!Aceasta este concluzia la care am ajuns eu , dupa cele cateva zeci de discutii saptamanale  cu pacientii mei la consultatiile de nutritie.Asa ca m-am gandit sa va dau altenative sanatoase!
  1. Smoothie-rapid, sanatos, se poate savura inclusiv in masina.Se adauga intr-un blender sau robot de bucatarie orice  fel de fruct (eu personal prefer banane congelate ,capsuni , afine ) peste care se pune lapte de migdale sau de orez, putina miere sau sirop de artar .Jasmine adora aceasta combinatie!Si dureaza fix 2 minute prepararea !
      2. Baton musli-fie ca mic dejun , fie ca gustare la scoala - pentru cei mici reprezinta o sursa de energie , dar si de vitamine si minerale pe care-o oferim organismului.Si aici sunt perfect de acord cu SanoVita!Musli ofera:-fibre(datorita cerealelor integrale) si antioxidanti
                                   -minerale(deficitul in magneziu este din ce in ce mai des constatat de mine pe buletinele de analize medicale) si vitamine:B-complex, Vit E, zinc, vit C

                               
  3.Fructe- pur si simplu!Banane , mere , mandarine.Simplu si sanantos!O portie plina de vitamina C pentru care organismul ti-ar multumi la orice ora a diminetii!
  4.Fructe deshidratate-o alternativa a frcutelor proaspete atunci cand nu ai avut timp de cumparaturi in piata!
      Caisele deshidratate
sunt o excelenta sursa de:
-potasiu
-fier
-fosfor
-provitamina A
-vit PP
-B-complex

  si prin toate acestea previne anemia feripriva


      Amestec exotic
Ananasul prin continutul de vit C , Bromelina, tiamina si antioxidanti contribuie la accelerarea metabolismului, fiind un vitaminizant si un remineralizant dar si un bun purgativ si un antidepresiv.
Papaia si Curmalele au o mare cantitae de zahar(de aceea fructele uscate eu le recomand a fi consumate doar dimineata):
-combat astenia si anemia prin cantitatile importante de fier si magneziu
- intareste  imunitatea organismului prin cantitaile mari de antioxidanti,vit C,zinc,vit A,D.
-sunt energizante prin continutul ridicat de zahar natural
-intarzie imbatranirea prematura prin beta-caroten, luteina, polifenoli, carotenoide

 5.Cand timpul o permite varietatea micului dejun este doar o chestiune de imaginatie si de gusturi;dar mai presus de toate se tine cont de varianta santoasa!


  • Cina -este de preferat a fi luata innainte de ora 19 sau cu  3 ore innainte de ora de culcare a fiecaruia(minim 3 ore este necesar stomacului de-a procesa ceea ce primeste ). Niciodata nu va culcati imediat dupa masa.In timpul somnului procesele metabolice (si implicit si digestia ) incetinesc 

  • Pentru un somn odihnitor eu recomand legumele in combinatie cu hrisca sau orez brun.Masa de seara  din punctul meu de vedere trebuie sa fie una usoara care sa nu suprasolicite stomacul.
    In general , carbohidratii sunt de preferat a se     combina cu legume (coapte sau facute la abur) evitandu-se alimentele de natura animala(carnea) oua sau branzeturi foarte grase.
    Nici fructele nu se consuma seara (chiar daca sunt sanatoase) pentru ca au o cantitate mare de vitamina C ,astfel incat  aceasta va perturba calitatea somnului.





  • Alearga , relaxeaza-te ,bucura-te de cei dragi! Alege un mediu optim pentru a lua masa in familie! De multe ori acest aspect este trecut cu vederea pentru ca"nu am timp" "sunt prea obosit/a"

   Hipocrate spunea:"Hrana sa-ti fie medicament..." poate pentru ca secretul sanatatii porneste de la lucruri simple!Cum mancam.. .ce mancam....cum ne odihnim...cum zambim...cum ne iubim pe noi si pe cei din jur!
   Iar pentru motivatie:te uiti in oglinda si -ti spui"Astazi sunt sanatos/a si-mi doresc sa fiu la fel si maine!"Si daca nu este asa...daca ai intrebari fara raspunsuri intreaba-ma!






Nota:Articol scris pentru pacientii mei ,pentru cititorii mei si pentru SuperBlog.

25 de comentarii:

  1. Produsele Sano Vita sunt extraordinare pentru cresterea imunitatatii organismului, le recomand mai ales acum pe vremea rece.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si noi am descoperit produsele Sano Vita si am remarcat ca sunt excelente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Util articol, trebuie sa recunosc ca nu sar peste micul dejun si ca ar trebui sa citesc mai des etichetele. Produsele sano nu le-am incercat dar as vrea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Atatea articole am citit despre ele ca maine ma duc si imi iau.

    RăspundețiȘtergere
  5. Amestecul ala exotic... mama! ce bine ar fi sa imi pice in brate acuma!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am mai mereu in masina...cand am pofta de dulce rezolv rapid!

      Ștergere
  6. Oare sunt singura care nu le-a folosit inca produsele? Este mai mult decat clar ca trebuie sa incep sa le folosesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ai rontait ceva alune sau seminte de la ei ...dar n-ai vazut sigla lor!

      Ștergere
  7. Eu de 2 ani sunt detectiv in magazine. Am o lupa si cu ea citesc ingredientele la toate alimentele. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu la produsele pe care se scrie mic mic...fac o poza cu telefonl si o maresc...e buna si lupa !

      Ștergere
    2. E mai greu cu telefonul, mai ales ca te poate trage de mama doamnele care pazesc rafturile, ca nu ai voie sa faci poze. Am patit-o. :D

      Ștergere
  8. Si eu am produse SanoVita in casa, mai mereu. Ador mix-urile in mod special!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu as incerca sa procedez ca pacienta, dar Mitzoi al meu mananca ca spartul! Tot ce prinde!

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi plac produsele SanoVita din ce am incercat pana acum

    RăspundețiȘtergere
  11. Si mie imi plac produsele de la SanoVita. Am consumat in special cereale.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si mie îmi plac produsele Sano Vita , sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu mancam dimineata mereu. Pana acum cateva zile nu intelegeam cum nu ai timp sa mananci dimineata, dar de cand m-am pricopsit cu un catel pe care trebuie sa il plimb dimineata inteleg complet. Iar acum ma gandeas ca daca ar fi si un copil in peisaj ar fi jale. Trezitul mai devreme nu e o optiune :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Aceste produse sunt preferatele mele si chiar si eu le recomand.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ma abat mult de la ceea ce este normal sau ar trebui sa fie o masa sanatoasa. Ii pregatesc zilnic micul dejun fetitei si cu toate astea prefer sa imi beau cafeaua linistita atata timp cat ea sta 10 minute cuminte, fructele le mananc dupa ce termina ea. Dintr-un mar ia 2 felii si restul il lasa uitat, dintr-un kiwi pregatit aproape ca nici nu se atinge,etc. Sunt diverse lucruri pe care i le pregatesc si ea le ignora cu prisosinta.
    Offf ... oare pot sa slabesc si eu pana la Craciun"?

    RăspundețiȘtergere
  16. Pentru mine problema micului dejun nu e asa simpla. Pe langa faptul ca nu am timp sa mananc, la primele ore ale zilei, organismul meu pur si simplu nu accepta niciun fel de mancare. Abia dupa ora 11 simt ca as manca ceva. Nici macar varianta cu smootie nu a functionat.

    RăspundețiȘtergere
  17. Un articol plin de sfaturi utile. De ce oare nu ai fost mai atenbta la cerintele tehnice ale probei? Ai pus mai multe linkuri decat trebuia sa apara in text si e pacat, ca pierzi puncte la partea tehnica, desi continutul este bun si util.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am gandit ca daca am un numar mai mare de linkuri sunt depunctata...Le-am considear utile pentru cititorii mei..

      Ștergere