vineri, 21 octombrie 2016

Off...IT-ul vietii ..

asa-s si eu mai nou :)
Recent  am fost plecata intr-o mica excursie ,in afara tarii.Dar nu depre locatie vreau sa va povestesc in aceasta seara , ci depre calitatea internetului din <afara>.
Ajung la hotel,primesc cartela camerei plus cartela pentru spa si cartela pentru internet cu parola...wireless...ca sa fim mai moderni.
Bine...totul perfect pana aici.Vrau sa anunt acasa ca am ajuns in totalitate intreaga si nevatamata si cel mai simplu mod este evident whatsupp.Totul se misca cu viteza melcului asistat de atela gipsata!
  Cam aceeasi senzatie am avut-o si acum cand compar vechiul meu operator de internet cu noul ...internet.Foloseam internet si cablu Tv de la un operator...si mergea mai mult prost decat bine.Sunam fecvent la <relatii clienti>si primeam vechea replica<se rezolva in cel  mai scurt timp cu putinta,dar momentan toti operatorii nostri sunt ocupati cu alte probleme tehnice...>
  Am trecut cu vederea prima data,am zis ca <se mai intampla a doua oara>a treia deja aveam nervi cu galeata ,asa ca am sunat un bun prieten,care,ca orice prieten iti spune scurt si raspicat<daca nu m-ai ascultat si ai facut ca tine...asa patesti!Schimba operatorul!>
  Hotarata am reziliat vechiul contract si <aleg> alegerea prietenului in ceea ce priveste operator de internet!
sursa
  Apar oamenii cu <echipamentul > nou ..si apare evident si prima problema<trebuie sa dam o gaura in perete!>Eu abia terminasem de amenajat si reamenajat apartamentul asa ca...incerc negocierile<Stiti ,am deja vechea gaura(ma refeream la cablul tv)cu cablul ...acolo...nu-l putem folosi pe acela?>
  <Doamna,trebuie sa dam o gaura mica,pentru ca noi va aducem un echipament special la care se conecteaza fibra optica.>
  Hopa...ce mai e si aia? Cuvinte noi pentru vocabularul meu,insa daca m-au vazut cumva cu o mutra interzisa,oamenii au inceput sa-mi explice ca imi vo pune cabluri de  fibra optica care va intra intr-un ...router.
  Hopa...iar termeni noi..<Pai si asta ce mai face?>ii intreb
  <Domna,acesta va permite sa aveti internetprin fir si prin wireless>
  Totul a decurs pana la urma bine ,am "aruncat"intr-un colt al casei routerul wireless .
  Dar ce credeti ca totul s-a terminat?Nicidecum!
  Internetul era rapid insa nu oriunde in casa..si cand am refer la oriunde de exemplu nu-l aveam pe balcon unde stateam sa-mi savurez cafeaua si nici in baie -cand stateam si eu ca omul pe tron si vroiam sa fiu la curent cu mondenitatile!Adica ,mai exact nu-l aveam fix in <punctele cheie>
   Dupa mai multe mesaje de acest gen:
  sun din nou prietenul..si-mi spune<Pai mai trebuie un router>...A...<Poftim?!>
  Abia "digerasem" noul termen ca deja trebuia sa fiu experta in alegerea altuia.Am inceput "documentarea"gen<intraba in stanga ,intreaba in dreapta>-sunt doctor  nu inginer IT-aveam o scuza plauzibila!
   Intr-un final ,fiecare si-a dat cu parerea..mi-am notat-ca orice doctor- dar am ramas doar cu doua idei: tp-link si tenda.Cum tenda are nume de tufa ofilita ,din punctul meu de vedere ,am ales asa intr-o doara ..tp-link.
   Cine e mai destept ca prietenul google?Si ce sa scriu in casuta de la google?..pai "router wireless" ca deh..asta cautam..Si prietenul google ma duce la  http://digitaltrends.ro/2016/09/alegerea-celui-mai-bun-router-pentru-apartament-ghid-complet
   Hopa...alti termeni ,alte dureri de cap!Si ce mai dureri de cap!Sterg tot si-mi dau cautare dupa <router TP Link>.Din gramada de idei ale lui googleam ajuns la www.conectica.ro .In acest moment din mulitudinea de termeni noi din capul meu imi rasunau doar trei:tp-link, wireless,cabluri retea .
   Asa ca am ales un tp-link 1043nd,deorece nu este nici foarte scump,nici foarte ieftin si cum e vorba aceea ..daca dai prea multi bani nu e bine ,daca e prea ieftin s-ar putea sa ai ceva surprize neplacute si nu mai vreau altele.
   Innainte de-a plasa comanda mi-am amintit si de o alta probolema a calculatorului-mai exact a monitorului.Problema era,ca din motive neintelese evidnet ,cateodata imi apareau niste dungi ciudatele pe ecran ,ca niste valuri.Probabil nu acestea sunt cuvintele cele mai potrivite pentru a descrie ceea ce vedeam,dar prietenul IT-st a inteles  .Mi-a explicat calm ca este de vina cablul<cutare>(ati ghicit iar termeni noi...off... IT-ul vietii..),dar ca si concluzie imi sugereaza sa-mi iau cabluri HDMI cu care-mi va face el noile legaturi.

  Dupa 10 minute de explicatii(sau mai mult pentru ca eram "tufa "in domeniu)ajungem (mai mult el) la concluzia ca-mi trebuie un cablu convertorde la HDMI la DVI.
  Concluzia mea (care n-are nici o legatura cu tehnica IT)cica calculatorul  are doar hdmi si inca ceva(habar n-am ce),dar monitorul are dvi si inca ceva(ia habar n-am ce,dar clar nu hdmi)
  Deci..nu ca m-as pricepe in vreun fel(desii el s-a straduit sa-mi explice)dar amandoi am fost intr-un totul de acord cu alegerea site-lui: https://conectica.ro/retelistica/cabluri-retea





  Eu pentru ca  am vazut ca au muuulllte promotii si acum sunt  Saptamanile Retelisticii in perioada 15-30 octombrie,el pentru  ca a gasit ce-i trebuia sa-mi faca internetul sa functioneze in parametrii normalului.

   Da -10 ani de conectica! Asa ca le uram<LA  MULTI ANI > si le multumim ca fac posibilul sa aduca in secolul XXI pe ultimii sositi din Neanderthal.(adica EU)





NOTA:Proba scrisa pentru SuperBlog-nr 7 unde cele 90% realitate s-a combinat pe <sust> cu fictiunea


11 comentarii:

  1. Mi-e rusine să recunosc, dar cand nu merge netul parca e sfarsitul lumii pentru mine. As plati oricat doar sa stiu ca internetul merge brici

    RăspundețiȘtergere
  2. Si netul meu merge in reluare, ar cam fi vremea sa imi schimb routerul, acesta are deja 10 anisori.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa 10 ani, s-a gandit si firma de internet sa ne puna fibra optica, asa o sa putem vedea si noi filme in timp real. In plus, sa stii ca in nicio tara nu am avut asa net bun ca in Romania, deci avem si noi o bila alba.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca fara sa vrem toti devenim dependenti de net. Parca cand nu am net simt ca a venit sfarsitl lumii :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Uneori ma simt depașită de aceste probleme si prefer sa las persoanele care se pricep sa-si facă treaba

    RăspundețiȘtergere
  6. Noroc ca exista Conectica si...prietenii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi placa postarea, ai fost haioasa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Noroc ca am aflat de la tine de Conectica ca nu stiam de ei pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu am noroc de sotul meu, e expert in domeniu!

    RăspundețiȘtergere