luni, 3 octombrie 2016

Dimineti de poveste

  Ce sunt pentru mine diminetile de poveste?
  Sunt diminetile.... in care ma joc in parul valvoi al fetitei mele cand intredeschide ochisorii si rade cu pofta...sunt diminetile in care stam ca printesele  si asteptam  sa ne aduca tati micul dejun in pat- in timp ce noi chicotim sub paturica...sunt diminetile in care dragostea vibreaza asa de puternic incat aproape o simti!
  " Nu stiu altii cum sunt", dar eu cand imi amintesc diminetile copilariei le simt invaluite in aceeasi dragoste pe care o simt si acum;desi timpurile s-au schimbat- micul dejun in familie -mai ales in zilele de duminineca- au ramas aceleasi.Si stiti ceva?!Nici nu m-as plictisi vreodata de asa ceva!
   Nimic nu se compara cu micul dejun al familiei!O felie de paine proaspata si calda(masina de facut paine isi merita toti banutii) un unt bun ,galben si cremos si dulceata mea preferata de nuci verzi sunt clar <simfonia pe cerul gurii>
   Uneori facem unt in casa..va lasasem candva o reteta aici cu toti pasii...insa de curand am descoperit untul Kerrygold.Mie personal imi place varianta sarata-pentru ca intotdeauna mi-a  placut combinatia dulce-sarat(cand dulceata de casa  ii este alaturi in pasi de vals pe felia mea de paine),dar pentru prajituricile fetitei mele din pachetel folosesc untul nesarat.
   Dar de ce seamana asa de mult untul acesta cu unul meu facut in casa? Pentru ca smantana folosita la prepararea acestui unt provine de la vacute care pasc iarba peste 300 de zile pe an  -unde altundeva decat in Irlanda!

 De ce este bine sa consumam unt?Pentru aportul important de vitamine liposolubile pe care-l contine:vit A,vitamina E-un puternic antioxidant,vitamina D.Toate aceste vitamine au un rol important in  asimilarea calciului.Untul , spre deosebire de margarina,este de origine animala,din acet motiv el se pastreaza la frigider.In caz contrar se va rancezi ,va capata un gust acru si ulterior va mucegai-daca este intr-adevar un produs de calitate.De preferat unul se pastreaza in  frigider ,si se scoate innainte de folosire.Untul Kerrygold este untul pe care-l poti intinde pe paine dupa 5 minute de la scoaterea lui din frigider.
     Cu toate acestea, untul se consuma cu moderatie atunci cand dorim sa nu depasim greutatea ideala,  datorita cantitatii mare de kcalorii -700 kcal la 100 gr unt.,adica 35% din CZE.
    Dar in afara de a-l manca pe paine ,sau de a-l adauga in diferite preparate(clatite,cozonaci prajituri si alte multe minunatii)mie imi place sa fac ceva special din acest unt.Ce credeti?Prepar unt ghee!
    Untul Ghee se prepara din unt nesarat tinandu-se pe baie de abur ,la foc mic pana se evapora apa din el-eu il tin in medie 20 de minute-la final are culoarea mierii.Acest unt ghee, sau unt clarificat , cum i se mai spune- eu personal  il folosesc in  diferite masti cosmetice  faciale .Acum ,toamna ,il folosesc  si pentru varfurile  despicate ale parului.

   Eu si familia mea  profitam la maxim de diminetile de poveste!

   Provocare acceptata de mine ....pentru Kerrygold!

11 comentarii:

  1. Si eu prefer unt in loc de ulei la gatit, daca este posibil. E mai sanatos decat uleiul, prea rafinat. Si cum sa nu-mi aminteasca de copilarie cand mancam la scoala pachetelul cu un sandvis cu paine cu unt si salam sau branzica? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da pana si un aliment banal poate cuprinde numeroase amintiri pretiose.

    RăspundețiȘtergere
  3. Yammy. Ce bine arata. Abia aștept să vină dimineața

    RăspundețiȘtergere
  4. Untul este de nelipsit din frigiderul meu si iubesc sa il mananc pe pane sau sa il folosesc la gatit

    RăspundețiȘtergere
  5. nu stiam de untul ghee! dar sigur il voi incerca pe par!

    RăspundețiȘtergere
  6. Articolul anterior pe care l-am citit , era tot despre unt. Ora potrivita ptr micul dejun. Am fugit ..... la unt inainte

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu astfel de dimineti petrecute cu cei dragi esti o norocoasa! Un mic dejun gustos te ajuta sa incepi fiecare zi cu un zambet.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna idee cu untul ghee, habar nu aveam...

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu folosesc untul la gătit, toate preparatele au un gust mult mai bun

    RăspundețiȘtergere
  10. nu am auzit de acest unt pana acum , dar cu siguranta il voi cauta si eu

    RăspundețiȘtergere